روشهای موثر تبلیغات در نمایشگاه برای برندهای برتر جهان هزینههای هنگفتی به همراه دارد. برجستهترین برندهای دنیا، بیشتر درآمد خود را برای داشتن تبلیغات به کار میگیرند و حساسیت قابل توجهی در زمینه برپایی یا حضور در نمایشگاهها از خود نشان میدهند. زیرا باکیفیتترین محصولات و خدمات باید به بهترین صورت ممکن به مشتریان معرفی شوند که در این میان نمایشگاهها امکان برقراری ارتباط قوی و کارآمد را با تعداد بیشتری از مخاطبان فراهم میسازند. بنابراین اطلاع و آگاهی از روشهای مفید، هدفمند و نوین تبلیغات نمایشگاهی موجب جذب مشتری میشود. در ادامه به چند روش موثر تبلیغات نمایشگاهی که نتایج بهتری به همراه دارد، در سایت چاپ آبان اشاره میشود.
روشهای تبلیغات نمایشگاهی
یک حضور با اقتدار در نمایشگاههایی مانند: نمایشگاه بین المللی تهران فرصتی مناسب برای تبدیل مشتریان بالقوه به خریداران بالفعل است. ارائه تبلیغات قوی در نمایشگاههای برجسته و ممتاز شما را به عنوان یک برند برتر و معروف معرفی مینماید.
تبلیغات محیطی یا فضای جذاب
این نوع از تبلیغات باید قبل از شروع به کار نمایشگاهها چیده و مرتب شوند تا ضمن اطلاعرسانی کامل موجبات آشنایی مشتریان با نام تجاری شما فراهم شود. تبلیغات محیطی قدیمی اغلب به شیوههایی مانند؛ بنر، چاپ تراکت و پوستر تبلیغاتی انجام میشوند. در روشهای سنتی طراحی جذاب و چشمگیر و شناسایی فضاهای مناسب برای نصب بسیار حساس است. بیلبوردها هم از تبلیغات خارجی هستند که اطلاعات زیادی را در معرض دید قرار میدهند. تبلیغات در بیلبوردها باید بتواند نظر بینندگان را جلب کند و بهراحتی مفهوم مورد نظر صاحب برند را انتقال دهد. بیلبوردهای سه بعدی یکی از بهترین و جدیدترین روشها برای تبلیغات است.
ارسال دعوتنامه نمایشگاهی
ارسال دعوتنامه یک انتخاب هوشمندانه برای آغاز تعامل دوجانبه با مشتریان است. اگرچه این روش به هزینههای شما اضافه میکند، اما به خوبی برند شما را به مشتریان معرفی میکند. در این روش ابتدا گروه مشتریان شناسایی شده و برایشان دعوتنامه به شکل کارت دعوت، پیام متنی، تصویری و صوتی از طریق شبکه مجازی، تلفن همراه یا ایمیل فرستاده میشود. اما موضوع مهمی که در این مورد باید به آن بیشتر بپردازید این است که تبلیغات گسترده خود را به شکل تصویر برداری یا کلیپ در شبکههای اجتماعی برای گروه هدف خود ارسال کنید.
اهمیت انتخاب رنگ در چاپ
پوشه تبلیغاتی
پوشههای تبلیغاتی مجموعهای از وسایل متفاوت تبلیغاتی مانند: بروشور، CD، کارت ویزیت، کاتالوگ و هدیه تبلیغاتی زیبا و جدید است. صاحبان برندها میتوانند تمام موارد یاد شده را در بستهبندیهای شیک، فانتزی و جذاب بهصورت یک بسته یا پکیج به بازدیدکنندگان و مشتریان عرضه کنند. با این شیوه در مدت زمان کوتاهی برند خود را بهعنوان یک برند کاملا معروف، حرفه ای معرفی کرده اید. دقت کنید همه روش های تبلیغات نمایشگاه مانند: ساخت تیزر تبلیغاتی هزینههای زیادی به همراه دارند و شما باید با توجه به بودجه و توان اقتصادی خویش برای انتخاب روش مطمئن و مقرون به صرفه اقدام کنید.
طراحی وب سایت برای مجموعه
طراحی و راهاندازی سایت نمایشگاهی و فعالیت برای بالا بردن رتبه سایت در نتایج جستجوی گوگل نوعی تبلیغات برای معرفی نمایشگاه است که گاهی ممکن است زود بازده نباشد. وب سایت نوعی نمایشگاه آنلاین و اینترنتی است که امکان بازدید از آن به صورت تمام وقت میسر است.
گیف تبلیغاتی
گیفها تصاویر متحرکی هستند که در کمترین زمان ممکن مهمترین و اصلیترین شاخصه برند شما را به دیگران معرفی میکنند. این گیفها در سایت های گوناگون نظر بازدیدکنندگان سایت را به سوی خود جلب میکنند و میتوانند آنها را برای آشنایی و خرید بیشتر با محصولات شما تشویق کنند. گیفها در ردیف تبلیغات اینترنتی ارزان قیمت اما پربازده قرار دارند که برحسب برند شما در طرح و ابعاد مختلف طراحی و به نمایش گذاشته میشوند.
طراحی منحصر به فرد غرفه
زمانی که مشتری یا خریدار وارد نمایشگاه شده و از کنار غرفه شما عبور می کند باید دیزاین و چیدمان غرفه برند شما توجه او را جلب کند. غرفه زیبا، جذاب و به روز معرف کسب و کار شما بوده و در واقع میتوان گفت شناسنامه شما است.
پس پیشنهاد میشود حتما از مشاوران و متخصصین این حوزه مشاوره بگیرید. دیوارههای غرفه را طوری آراسته و مرتب کنید که محصولات یا نمونه کار شما از دور جلوهگری کند. چینش داخلی نباید نامناسب باشد و ورودی غرفه باید طوری چیده شود که بازدیدکنندگان را به طور ناخودآگاه به داخل فضا ببرد.
هدایا و کادوهای مناسب تبلیغاتی
هدایای تبلیغاتی یکی از جذاب ترین روشها برای جلب نظر مخاطب خواهد بود. مالکان برندها میتوانند با دادن یک هدیه شیک و کاربردی که دارای اطلاعات لوگو و نام تجاریشان باشد تا مدت ها در ذهن مخاطب حضور پر رنگ داشته باشند. این هدایای کاربردی نوعی تبلیغ برای جذب مشتریان بیشتر از طریق مخاطبان شما هستند؛ چراکه به آسانی در معرض دید خواهند بود.
این هدایای جذاب تبلیغاتی میتوانند شامل، فلش، ماگ، خودکار، لوازم جانبی موبایل ،لپتاپ و موارد فوق که در ادامه بیان کردیم باشند:
- خودکارها با لوگو و نام برندتان
- دفترچههای یادداشت با نام برندتان
- تقویمهای کاغذی دیواری، جیبی ویژه با لوگوی برندتان
- تیشرت با لوگو یا شعار برندتان
- کلاههای شیک سبک تابستانی با برند شما
- چاپ کتابها، بروشورها یا CD/DVD های مرتبط با محتوای نمایشگاه و برند شما
- کارتهای هدیه ویژه برای گرفتن ویدئوهای آموزشی آنلاین
- کیفهای چرمی، کمری، دوشی و دستی
- کیفهای زیبا برای حمل لوازم شخصی و مدارک
- کیفهای کوچک چرمی یا پارچهای با لوگوی برندتان
- ماگ یا فنجان با لوگو برند شما.
- تابلوهای چوبی یا زرین با لوگوی برندتان
- پاوربانک، شارژر یا هدایای مرتبط با تکنولوژی با لوگوی برندتان
- کادوهایی برای کودکان و عرضه خدمات به بازدیدکنندگان کودک مانند اسباببازیها، پازلها، و کتابهای مصور کودکانه
سخن پایانی
تبلیغات در نمایشگاهها یک فرصت طلایی برای معرفی محصولات و خدمات به مخاطبان هدف و گسترش برند است. استفاده از روشهای موثر تبلیغات مانند: طراحی غرفه جذاب، ارائه نمونهها و هدایا، استفاده از شبکههای اجتماعی و تعامل مستقیم با بازدیدکنندگان میتواند تاثیر بزرگی بر موفقیت شما در این محیط داشته باشد. همچنین ایجاد تجربهای مثبت و به یادماندنی برای بازدیدکنندگان، کلید موفقیت در جذب مشتریان جدید و تقویت روابط با مشتریان است. برنامهریزی منظم و دقیق، شناخت نیازها و علاقهمندی مخاطبان و خلاقیت در ارائه محصولات از مهمترین عوامل موفقیت در تبلیغات نمایشگاهی هستند.
سوالات متداول
1-چگونه میتوانم غرفه خود را در نمایشگاه برجسته کنم؟
طراحی منحصر به فرد استفاده از رنگهای جذاب، نورپردازی مناسب و نمایش محصولات یا خدمات به شکل خلاقانه، میتواند غرفه شما را برجسته کند.
2-چه نوع هدایایی برای بازدیدکنندگان موثرتر است؟
هدایایی که مرتبط با کسبوکار شما هستند، مانند: نمونههای محصولات یا لوازمی که کاربردی و به یادماندنی باشند، میتوانند تاثیرگذاری بیشتری داشته باشند.
3-چگونه میتوانم بازدیدکنندگان بیشتری را به غرفه خود جذب کنم؟
استفاده از شگردهای بازاریابی قبل از نمایشگاه، مانند: ارسال دعوتنامهها، تبلیغات در شبکههای اجتماعی، و ارائه تخفیفهای ویژه یا مسابقات، میتواند باعث افزایش جذب بازدیدکنندگان شود.